دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام بانک‌ها در ارائه تسهیلات نهضت ملی مسکن عملکردشان منفی بوده است؟ شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان خودرو چیست؟ + مدارک و لینک ثبت‌نام حباب و قیمت سکه بیشتر شد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس‌لرزه‌های مصوبه جدید سازمان بورس| آیا بازارگردانان همچنان به رسمیت شناخته می‌شوند؟ تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها مالیات عجیب طلافروشان خبرساز شد | طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند گره‌های باز نشده مسکن مهر | ۱۲۰ هزار واحد باقی مانده است تمامی ظرفیت قطار‌های فوق العاده مشهد در دقایق اول تکمیل شد برنج ایرانی ارزان شد خبر خوش برای کارگران؛ پیشنهاد پنج‌ساله‌شدن سقف قرارداد‌های موقت به دولت رفت آغاز فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟ بورس جذاب شد | نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه رفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر متر مسکن ملی ۱۰ میلیون تومان آب می‌خورد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قدرت چانه‌زنی بهترین شیوه برای تعیین دستمزد و حقوق کارگران است | امنیت شغلی کارگر در کشور چقدر است؟ علت افزایش بیکاری در بین افراد تحصیلکرده چیست؟ خبر جدید برای جاماندگان سهام عدالت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی جک S۵  و هایما S۷ دو  شاسی بلند چینی محبوب

  • کد خبر: ۷۱۳۹۶
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
بررسی جک S۵  و هایما S۷ دو  شاسی بلند چینی محبوب
در این مطلب قرار است جک S۵ و هایما S۷ را بررسی کنیم؛ ۲ نمونه از شاسی بلند‌های چینی که در بازار خودروی کشورمان طرف داران فراوانی پیدا کرده اند.

محمدرضا ضیا | شهرآرانیوز؛ خودروسواران ایرانی همگام با روند کنونی دنیای خودرو اشتیاق فراوانی به خودرو‌های شاسی بلند نشان می‌دهند، البته با شرایط موجود بازار خودرو در کشور بیشتر افراد امکان خریداری شاسی بلند‌ها و کراس اوور‌های باکیفیت جهانی را ندارند و به ناچار باید با نسخه‌های چینی یا کارکرده آسیایی کنار بیایند. این هفته قرار است جک S۵ و هایما S۷ را بررسی کنیم؛ ۲ نمونه از شاسی بلند‌های چینی که در بازار خودروی کشورمان طرف داران فراوانی پیدا کرده اند.


قدرت موتور

قلب تپنده جک S۵ از نمونه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژر است که خروجی ۱۷۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۵ نیوتون متری دارد و از این نظر یک سر و گردن بالاتر از نزدیک‌ترین حریفان خود در کشور قرار می‌گیرد. قدرت بالای جک که نقطه قوت اصلی آن محسوب می‌شود از طریق گیربکس ۶ سرعته ۲ کلاچه اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

در طرف مقابل هایما S۷ قرار دارد که برای رقابتی بهتر با جک مجهز به توربوشارژر شده و از پیشرانه ۱.۸ لیتری توربویی استفاده می‌کند که قدرت آن به ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۲۳۰ نیوتون متر می‌رسد. این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.


مقایسه شتاب

اگرچه قدرت هر دو خودرو به نسبت مشابه یکدیگر بوده، اما شاهد برتری ۳۵ نیوتون متری گشتاور جک هستیم، بنابر این این خود می‌تواند یک نقطه قوت باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر جک S۵ به طور حدودی در ۱۱ ثانیه ثبت شده درحالی که هایما S۷ توربو شتاب حدود ۹.۸ در صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ثبت کرده است که در بررسی ویژگی خاص یک سر و گردن بالاتر از جک قرار می‌گیرد، البته اینکه هایما حدود ۳۵ کیلوگرم سبک‌تر از جک ۱۵۸۰ کیلوگرمی می‌تواند در این اختلاف شتاب تأثیرگذار باشد.


مصرف سوخت

نباید از چنین شاسی بلند‌هایی انتظار مصرف سوخت مناسب را داشت، اما اغلب خریداران در زمان خرید خودرو نیم نگاهی به ارقام مصرف سوخت نیز دارند. اگرچه مصرف سوخت جک برابر با ۷.۸ لیتر اعلام شده، اما این رقم به نظر بسیار خوش بینانه می‌رسد. از طرف دیگر مصرف سوخت رسمی هایما S۷ توربو ۹.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده که به واقعیت نزدیک‌تر است. هرچند هر دو خودرو در عمل مصرفی بیش از این‌ها دارند.


قیمت

در نهایت به فاکتوری کلیدی در خرید خودرو یعنی قیمت می‌رسیم. مدل سال ۹۹ و صفر کیلومتر هایما s۷ حدود ۶۷۰ میلیون تومان قیمت معامله می‌شود و خودرو جک s۵ با همین مشخصات حدود ۶۵۰ میلیون تومان در سایت‌های خرید و فروش خودرو قیمت گذاری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->